IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей
|
Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)
|
Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)
|
Коментарі щодо присвоєння відповідного бала
|
|
Альтернатива 1
Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін.
|
1
|
Податок справлятиметься із застосуванням мінімальної ставки податку, а так як на законодавчому рівні не визначено мінімального розміру ставки, відповідно не нараховується та не сплачується податок.
Наслідком є недоотримання надходжень до місцевого бюджету коштів, що обмежить фінансування першочергових видатків, які мають тенденцію до збільшення. Це пов'язано з зростанням заробітної плати працівників бюджетної сфери, підвищенням тарифів на електроенергію тощо. Відсутність надходжень до бюджету призведе до втрат доходів місцевого бюджету та неналежного фінансування програм соціально-економічного розвитку сільської ради.
|
|
Альтернатива 2
Прийняття регуляторного акту, положення якого повністю узгоджуються з Податковим кодексом України.
|
4
|
Цілі ухвалення регуляторного акта будуть досягнуті повною мірою. Ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки установлюються з повним дотриманням вимог Податкового кодексу України.
Прогнозні надходження від запропонованого регулювання 24000,00 грн., що забезпечить фінансування соціально-економічних програм сільської ради.
|
|
Рейтинг результативності
|
Вигоди (підсумок)
|
Витрати (підсумок)
|
Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу
|
|
Альтернатива 1
Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін.
|
Не вбачається.
|
По закінченню 2019 року рішення має бути скасовано як таке, що не відповідає вимогам постанови Кабінету Міністрів України від 24 травня 2017 року № 483, не пройшло регуляторну процедуру і не поширюється на подальші періоди.
Податок буде справлятися, виходячи з норм Податкового кодексу України, відповідно до пунктів 12.3.4, 12.3.5 пункту 12.3 статті 12.
|
Негативний вплив буде завдано територіальній громаді сільської ради, оскільки відсутність надходжень до місцевого бюджету призведе до втрати доходів та призведе до зменшення витрат на вирішення соціально-побутових проблем громади.
|
|
Альтернатива 2
Прийняття регуляторного акту, положення якого повністю узгоджуються з Податковим кодексом України.
|
Надходження до місцевого бюджету нададуть можливість впровадження і реалізацію програм соціально-економічного розвитку сільської ради та підвищення рівня соціальних стандартів.
|
Не вбачаються.
|
Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв'язані визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики. Затвердження такого регуляторного акта забезпечить поступове досягнення встановлених цілей.
|
|
Рейтинг
|
Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи
|
Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта
|
|
Альтернатива 1
Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін.
|
Причина відмови є недоотримання надходжень коштів до місцевого бюджету в розмірі 24000,00грн. для фінансування програм соціально-економічного розвитку сільської ради.
|
Відсутні.
|
|
Альтернатива 2
Прийняття регуляторного акту, положення якого повністю узгоджуються з Податковим кодексом України.
|
Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв'язані визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики. Затвердження такого регуляторного акта забезпечить поступове досягнення встановлених цілей.
|
Нові зміни та доповнення до чинного законодавства або виникнення необхідності в нормативному врегулюванні певних правових відносин. Індикаторами можуть бути процеси та явища соціально-економічного характеру.
|
V. Механізм, який пропонується застосовувати для розв’язання проблеми.
Згідно з Податковим кодексом до повноважень сільської ради належить ухвалення рішення про встановлення місцевих податків та зборів. Тому, вирішити питання встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, пропонується шляхом прийняття запропонованого рішення сільської ради.
При здійсненні регуляторної діяльності розглядаються обґрунтовані пропозиції та зауваження до проекту рішення, надані суб'єктами господарювання, представниками територіальної громади у встановленому законом порядку.
Для забезпечення виконання вимог чинного законодавства України, проекту рішення сільської ради “Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на 2021 рік Астраханської сільської ради”, з метою отримання зауважень та пропозицій буде оприлюднений на стендах адмінбудівлі виконкому сільської ради та на офіційному сайті Астраханської сільської ради.
При встановлені податків очікуванні вигоди будуть завжди менше ніж витрати на регулювання, оскільки витрати на регулювання складаються з прямих витрат (які дорівнюють очікуваним надходженням) та адміністративних витрат суб'єктів господарювання.
При впроваджені регуляторного акта у 2021 році прогнозується надходження до місцевого бюджету коштів в розмірі 24000,00.грн. від 18 суб'єктів господарювання, які планується сільською радою направити на фінансування програм соціально-економічного розвитку сільської ради.
VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні впроваджувати або виконувати ці вимоги.
У зв’язку з тим, що суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких поширюється регулювання, перевищує 10%, здійснено розрахунок витрат на запровадження державного регулювання для суб’єктів малого підприємництва (М-тест), який є додатком до аналізу регуляторного впливу.
Розрахунок витрат на виконання вимог регуляторного акта для органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування здійснено з додатком 4 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта.
VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта.
Термін дії запропонованого регуляторного акта обмежений, регуляторний акт буде діяти протягом наступного (2021) бюджетного року починаючи 01.01.2021 року, оскільки така вимога міститься у статті 12 Податкового кодексу України.
Упровадження та виконання вимог проекту рішення не потребує забезпечення ресурсами, оскільки податок не є новим.
У разі, якщо сільська рада у термін до 01 липня не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів на наступний рік, такі податки справляються, виходячи з норм цього Кодексу, із застосуванням їх мінімальних ставок та без застосування ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки..
Враховуючи норми Бюджетного та Податкового кодексів України, органи місцевого самоврядування мають щорічно переглядати розміри ставок місцевих податків та зборів, що справляються в установленому Податковим кодексом України порядку. Відповідні ставки будуть діяти лише протягом року, на який прийняті.
На дію цього регуляторного акта негативно можуть вплинути економічна криза, значні темпи інфляції, різке збільшення тарифів на енергоносії та продукти харчування при незмінному розмірі мінімальної заробітної плати. Ці фактори впливають на платоспроможність населення та призводить до закриття підприємницької діяльності.
Позитивно на дію цього регуляторного акта може вплинути економічна стабільність в країні та підвищення темпів росту ВВП. Вихід з “тіні” бізнесу сприятиме збільшенню надходжень до бюджетів усіх рівнів.
VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта.
Виходячи з цілей державного регулювання, визначених у другому розділі АРВ, для відстеження результативності цього регуляторного акта обрано такі прогнозні статистичні показники:
1. план надходжень податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у тому числі: по житловій та нежитловій нерухомості.
2. фактичні надходження по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у тому числі: по житловій та нежитловій нерухомості.
3. кількість суб'єктів (юридичних та фізичних осіб, із них кількість суб'єктів малого бізнесу), яким надано пільги по сплаті податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, суми наданих пільг, у тому числі: по житловій та нежитловій нерухомості.
4. кількість боржників ( юридичних та фізичних осіб, із них кількість суб'єктів малого бізнесу), які не сплатили податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у визначеному ПКУ термін, у тому числі: по житловій та нежитловій нерухомості.
IX. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта.
Відносно регуляторного акта послідовно буде здійснюватися базове та повторне відстеження його результативності. Базове відстеження буде проведено до набрання чинності регуляторного акту (4 квартал 2020 року), повторне відстеження буде здійснено до втрати чинності акта (4 квартал 2021 року).
З огляду на показники результативності, відстеження буде проводитись за допомогою статистичного методу та шляхом опитування.
У рамках зазначених методів відстеження буде проведено аналіз звітності про виконання дохідної частини бюджету в частині інформації щодо розміру надходжень до місцевого бюджету, кількості осіб, на яких поширюватиметься дія акта, а також рівень проінформованості суб'єктів господарювання, пов’язаних з державним регулюванням. З огляду на показники результативності, визначені в попередньому розділі аналізу регуляторного впливу, відстеження буде проводитись за допомогою статистичного методу.
Регуляторний орган, який прийняв відповідний акт, готує звіт про відстеження результативності цього регуляторного акта та не пізніше як у 10-денний строк з дня підписання цього звіту оприлюднює його.
Астраханський сільський голова М.А.Григор’єв
|