Четверг, 04.12.2025, 22:47
Сайт Астраханської сільської ради
Приветствую Вас Гость | RSS
Меню сайта
Категории раздела
Мои статьи [0]
Рішення сесій [420]
Рішення виконкому [0]
Публічна інформація [17]
Розпорядження [51]
Розпорядження [0]
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 6
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Главная » Статьи » Публічна інформація

Проект рішення сесії сільсьокї ради

Аналіз регуляторного впливу

проекту рішення сільської ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на території Астраханської сільської ради»

 

Аналіз регуляторного впливу розроблений відповідно до вимог Закону України від 11.09.2003 № 1160-IV «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта» зі змінами, внесеними Постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1151 та Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI (із змінами і доповненнями).

 

І. Визначення проблеми та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом регулювання

Необхідність прийняття рішення «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на території Астраханської сільської ради» виникла у зв’язку з:

необхідністю обов’язкового встановлення місцевими радами податку на майно в частині плати за землю відповідно до вимог п.10.21 статті 10 Податкового кодексу України;

поданням органом місцевого самоврядування відповідному контролюючому органу інформації про ставки земельного податку за формою, затвердженою Постановою Кабінету Міністрів України відповідно до Податкового кодексу України;

приведення у відповідність рішення Астраханської сільської ради « Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на території Астраханської сільської ради» відповідно до вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 24.05.2017 № 483 форм типових рішень про встановлення ставок зі сплати земельного податку та диференціювання ставок земельного податку по видам цільового призначення земель за Класифікацією видів цільового призначення земель, затвердженою наказом;

забезпечення прозорості та доступності рішення сільської ради щодо встановлення податку на майно в частині плати за землю;

наповнення дохідної частини місцевого бюджету.

Земельний податок є одним із джерел наповнення загального фонду бюджету сільської ради. Обсяг надходжень земельного податку до бюджету сільської ради у 2016 році складав 36743,09 грн., що становило 1,3% від усіх доходів загального фонду бюджету (без урахування офіційних трансфертів), у 2017 та 2018 роках ці показники складали 75356,46 грн. та 2,3% і 124969,11 грн. та 3,1% відповідно.

Надходження земельного податку до бюджету Астраханської сільської ради

Рік

Обсяг надходжень земельного податку до бюджету сільської ради, грн.

в тому числі надходження земельного податку

Питома вага земельного податку у власних доходах загального фонду бюджету, %

з юридичних осіб

з фізичних осіб

грн.

питома вага у загальному обсязі надходжень земельного податку, %

грн.

питома вага у загальному обсязі надходжень земельного податку, %

1

2

3

4

5

6

7

2016

36743,09

2729,01

7,4

34014,08

92,6

1,3

2017

75356,46

3624,41

4,8

71732,05

95,2

2,3

2018

124969,11

19122,13

15,3

105846,98

84,7

3,1

 

Причиною виникнення проблеми є збільшення цін на газ, тверде паливо, на електроенергію, зростання розміру мінімальної заробітної плати, витрати на фінансування об’єктів, які утримуються за рахунок коштів сільської ради, витрати на реалізацію соціальних проектів на території сільської ради. В той же час надходження до загального фонду бюджету сільської ради від сплати місцевих податків і зборів не дає змогу вирішувати в повній мірі всі проблеми на території громади.

Перед сільською радою постає проблема вирішення питання щодо збільшення надходжень до бюджету, шляхом використання своїх повноважень, а саме встановлення нових ставок податку, що будуть діяти на території сільської ради у 2020 році. Враховуючи норми Бюджетного та Податкового кодексу України органи місцевого самоврядування мають щорічно (до 15 липня кожного року) затверджувати рішення про встановлення ставок та пільг із сплати податку на землю, які будуть діяти лише протягом року на який прийняті.

На підставі аналізу проблему передбачається вирішити шляхом державного регулювання – прийняття рішення «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на території Астраханської сільської ради».

Цим проектом рішення пропонується встановити на території Астраханської сільської ради ставки земельного податку та пільги зі сплати земельного податку для фізичних та юридичних осіб на 2020 рік, надані відповідно до повноважень та встановлених Податковим кодексом України.

Основні групи (підгрупи), на які впливає проблема, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання – прийняттям цього проекту регуляторного акту:

 

Групи (підгрупи)

так

Ні

Громадяни

Забезпечення умов для покращення рівня соціальної захищеності територіальної громади Астраханської сільської ради за рахунок прогнозованих надходжень до бюджету міста від сплати земельного податку. Участь в обговоренні даного регуляторного акта, в тому числі розмірів земельного податку та пільг зі сплати земельного податку відповідно до цільового призначення земельних ділянок.

 

Органи місцевого самоврядування

1. Шляхом встановлення місцевих податків, які є виключною компетенцією органів місцевого самоврядування.

2. Забезпечення встановлення пільг підприємствам, установам та організаціям.

 

Суб’єкти господарювання

Забезпечення умов для покращення рівня соціальної захищеності територіальної громади Астраханської сільської ради за рахунок прогнозованих надходжень до бюджету міста від сплати земельного податку. Участь в обговоренні даного регуляторного акта, в тому числі розмірів земельного податку та пільг зі сплати земельного податку відповідно до цільового призначення земельних ділянок.

 

 

Відповідно до чинного законодавства повноваження щодо встановлення місцевих податків є виключною компетенцією органів місцевого самоврядування. Застосування регуляторної процедури не має альтернативи, проблема встановлення місцевого податку на майно в частині плати за землю не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів.

Для встановлення з 01.01.2020 року місцевого податку на майно в частині плати за землю, з урахуванням змін, внесених до статей 269-271,273,274,277,281-289 Податкового кодексу України, необхідно провести регуляторну процедуру.

 

II. Цілі державного регулювання

 

Головною ціллю розробки даного проекту рішення сільської ради є наповнення дохідної частини місцевого бюджету для забезпечення його збалансованості та задоволення нагальних потреб Астраханської сільської ради.

Не менш важливим є відкритість процедури, прозорість дій органу місцевого самоврядування при вирішенні питань, пов’язаних з забезпеченням дотримання вимог податкового законодавства зі справляння земельного податку і встановлення пільг.

Впровадження регуляторного акта дозволить забезпечити реалізацію державної політики в податковій сфері, зокрема, виконання Податкового кодексу України, спрямовану на поповнення дохідної частини місцевого бюджету для забезпечення реалізації місцевих програм.

III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення визначених цілей

 

  1. Визначення альтернативних способів

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін.

Збереження наявного стану, за якого земельний податок, відповідно до підпункту 12.3.5 пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України, буде справлятися із застосуванням не актуальних на теперішній час ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю. Земельний податок справлятиметься за ставками встановленими рішенням сільської ради від 18.06.2018 №26 «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на 2019 рік» на території Астраханської сільської ради

Альтернатива 2

Прийняття регуляторного акту, положення якого повністю узгоджуються з Податковим кодексом України.

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання.

Забезпечує дотримання положень Податкового кодексу України.

Регулює ставки земельного податку відповідно до цільового призначення земельних ділянок.

Стимулює до викупу земельних ділянок під об’єктами нерухомого майна.

Встановлює пільги в межах Астраханської сільської ради щодо сплати земельного податку відповідно до видів використання земельних ділянок.

Враховує пільги надані Податковим кодексом України для інформування широких верств населення.

Наповнює місцевий бюджет надходженням від податку на землю.

 

  1. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Оцінка впливу на сферу інтересів органів місцевого самоврядування

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін.

Відсутні.

 

Не передбачені.

Альтернатива 2

Прийняття регуляторного акту, положення якого повністю узгоджуються з Податковим кодексом України.

1. Забезпечує досягнення цілей державного регулювання.

2. Визначає ставки та пільги зі сплати земельного податку на території Астраханської сільської ради.

3. Відповідає Постанові КМУ від 24.05.2017 року № 483 «Про затвердження форм типових рішень про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки».

4. Забезпечує дотримання положень Податкового кодексу України.

5. Збільшує дохідну частину місцевого бюджету для забезпечення його збалансованості та задоволення нагальних потреб громади Астраханської сільської ради.

Не передбачені, окрім витрат на розробку регуляторного акта (витрати робочого часу спеціалістів, пов’язані з підготовкою регуляторного акта та оприлюднення).

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін.

Відсутні.

Не передбачені.

Альтернатива 2

Прийняття регуляторного акту, положення якого повністю узгоджуються з Податковим кодексом України.

Прозорість механізму нарахування податку на майно в частині плати за землю.

Сплата податків за обґрунтованими ставками.

Можливість впровадження і реалізації програм соціально-економічного розвитку сільської ради та підвищення рівня соціальних стандартів у зв’язку з надходженням до місцевого бюджету.

Не передбачені, окрім витрат на розробку регуляторного акта (витрати робочого часу спеціалістів, пов’язані з підготовкою регуляторного акта та оприлюднення).

 

 

Категория: Публічна інформація | Добавил: astrahanskarada (20.05.2019)
Просмотров: 205 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar
Вход на сайт
Поиск
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz
  • Copyright MyCorp © 2025Сделать бесплатный сайт с uCoz